tisdag 7 juni 2011

Begravningsmusik, med musik att lyssna på

När man tittar på statistiken här på min blogg så ser man en sak.
Det ord som får flest träffar här är begravningsmusik. (Fast då hamnar man på ett inlägg som inte hjälper en så mycket...)

Det är inget kul! Men ett ont måste.
Därför skänker jag alla som söker på det ordet en tanke. ♥ Människor som förmodligen sitter mitt i sorgen och ska försöka styra upp någonting...
Precis som jag själv gjorde i september/oktober till mamma.

Jag hade tänkt att lägga ut resultat mycket tidigare. Jag har inte orkat!
Inte orkat gå igenom musiken igen. Den musik som jag vet att mamma skulle tyckt om hon med.
Vi var nöjda, det är det jag känner är viktigast.

Idag är det hennes födelsedag. Den första utan henne. Det gör så ont och det är så grymt tomt.
För första gången tar jag mod till mig och öppnar minnesmappen från begravningsbyrån och tittar vilka alla låtar och psalmer det vart

Jag hoppas detta inlägg kan hjälpa några människor att hitta något till den begravning som väntar...

Gammal Fäbodpsalm även här 

Psalm 190 Bred dina vida vingar 

Psalm 304 Lär mig du skog Musiken. Japp, det är samma som en annan känd psalm. Hela texten finns här, men du får scrolla ner till psalm 304 då

Psalm 256 Var inte rädd 

Nessun Dorma Orgel med sång finns den här.
Vi hade den utan sång. Prästen frågade om vi ville ha den i släpande takt eftersom den skulle vara vid avskedet runt kistan. Men jag ville inte ha den fjönsig! Dethade mamsen inte godkänt! ;-) Organisten gjorde det jätte fint och fick "lagom" känsla i orgeln. ♥

Boeves psalm

1 kommentar:

4U2 sa...

Vi hade aldrig varit med på en anhörigs begravning och alla var så ledsna och chockade så jag minns inte begravningen med annat än: hon förtjäna det bättre. När pappa dog höll jag i ceremonin ... det kändes bra.